Få hjemmeside til din bedrift

Få hjemmeside til din bedrift

Del innlegg
  • 2
  •  
  •  

10 tips for din bedrifts hjemmeside

I disse dager er en hjemmeside viktig for enhver bedrift, selv for murerfirma som ikke driver nettbutikk. Studier har vist at 97 prosent av forbrukerne søker etter lokale bedrifter på nettet, mens 94 prosent av kjøpere undersøker bedrifter på nettet først.

Å lage en hjemmeside selv kan være tidkrevende, og resultatet kan bli veldig variert. Det beste er å la en profesjonell gjøre dette. Roganett kan bistå deg om du ønsker.

1. Gjør siden mobilvennlig

I 2016 rapporterte OuterBox at mer enn 62 prosent av kundene brukte mobiltelefonene sine når de handlet på nett, og 2016-statistikken viser at over 90 prosent av kundene bruker smarttelefonene sine i butikkene for å sammenligne priser og se på produktanmeldelser. 40 prosent av forbrukerne vil gå til en konkurrent hvis de har en dårlig bruker-opplevelse med en mobil nettside.

2. Gjør det enkelt å finne

Du må ha et domenenavn som beskriver virksomheten din eller er firmaets navn. Du kan til og med ha flere domener som peker på nettstedet.

3. Plasser kontaktinformasjonen din lett synlig

Hvis bedriften din er avhengig av at folk skal kontakte deg eller ringe deg eller din bedrift, legger du informasjonen der de lett kan finne den.

“Din kontaktinformasjon skal være synlig, helst øverst på hjemmesiden, slik at besøkende ikke trenger å søke etter telefonnummer eller adresse hvis de vil kontakte bedriften,” sa David Brown, administrerende direktør for Web.com.

Hvis du bruker sosiale medier til å få kontakt med kunder, så vær sikker på å sette koblinger på topptekst eller bunntekst, der de lett blir funnet.

4. Gjør det enkelt å navigere

Dan Veltri,  i Weebly, anbefalte å begrense navigasjonsmenyen på toppnivå menyer til fem tydelig merkede faner med tilhørende sider organisert under dem. Du bør også ha en tydelig måte å komme tilbake til hjemmesiden uansett hvor leserne er. Svært ofte kan et søk ta leseren til en annen side enn forsiden.

5. Hold sidene dine ryddige

Paul Bolls, en professor i strategisk kommunikasjon ved Missouri Journal of Journalism, sa at leserne må kunne sette informasjon i sammenheng. Hvis et nettsted har for mye informasjon, overbelaster det tankene, slik at de ikke klarer å ta inn den nye informasjonen. Pass på at du bruker en god balanse mellom tekst og bilder/grafikk som presenterer en ren og stilfull side.

En måte å holde det enkelt på, er å kutte de sosiale integrasjonene, for eksempel en Twitter-feed på nettstedet ditt. Spør deg selv om du legger til informasjon leseren bryr seg om. Hvis integrasjonsinnholdet ditt ikke er nødvendig for formålet med siden, fjerner du det.

6. Vær nøye

Unøyaktig informasjon vil gjøre siden kjedelig og kundene vil forsvinne. Utdatert produktinformasjon eller enkle grammatiske feil bør ikke forekomme. Ikke bare bør du korrekturlese hver side før den publiseres, men du bør regelmessig sjekke hver side.

7. Respekter behovet for hastighet

En studie fra SOASTA, et nettsted for opprettelse av selskaper, fant at 88 prosent av spurte amerikanerne sa at de har en negativ opplevelse til bedrifter som har “tunge” og trege nettsider og apps. 83 prosent sier at trege nettsteder får dem til å få en dårlig opplevelse på et merkevare eller selskap . Videre sa 28 prosent av respondentene at de skulle gå til en konkurrents nettside dersom det første nettstedet de besøker tar for lang tid å laste.

Sørg for at nettstedet ditt går jevnt ved å holde programvaren oppdatert, optimaliser videoer og bilder for raskere nedlastinger, og bruk en leverandør som kan håndtere båndbreddekravene dine.

8. Ha en knapp for å komme i kontakt med deg

Nettstedet ditt bør lokke leseren til å gjøre noe – ring dere, registrer deg for en tjeneste, kjøp et produkt, last ned en brosjyre eller lignende. Sørg for å ha en klar invitasjon til å gjøre nettopp dette. Hold det lett synlig hvis mulig, slik at leserne ikke trenger å lete.

9. Hold designet enkelt

Begrens bruk av fonter, farger og animerte bilder (gif), som kan distrahere og trekke oppmerksomheten bort fra nettsiden. Korte avsnitt og punkter gjør at informasjonen sannsynligvis blir mer lest. Ian Lurie, administrerende direktør for markedsføringsselskapet Portent Inc., foreslår at avsnittene skal være kortere enn seks linjer.

10. Vær personlig

Akkurat som store merkevare produsenter investerer tungt i at butikkene skal representere deres merkevarer, må det samme gjøres for å promotere på nett, sa Tom Lounibos, administrerende direktør i SOASTA, til Business News Daily.

“Mange kunder vil forsikre seg om at det er en ekte person man skal jobbe med dem,” fortalte Emily Brackett til Small Business Trends.

“Hvis bedrifter ønsker å forbli konkurransedyktige i dagens nett-trender, trenger de hjemmesider for pc og mobil som engasjerer brukerne.”

 

Trenger du hjelp til å sette opp en nettside til deg eller din bedrift så hjelper Roganett deg. Ta kontakt med oss via chat eller kontaktskjema. Eller send en e-post til [email protected]. Lykke til 🙂

 

 

 

 

Oppsummering
10 tips for din bedrifts hjemmeside
Artikkel navn
10 tips for din bedrifts hjemmeside
Beskrivelse
I disse dager er en hjemmeside viktig for enhver bedrift, selv for murerfirma som ikke driver nettbutikk. Studier har vist at 97 prosent av forbrukerne søker etter lokale bedrifter på nettet, mens 94 prosent av kjøpere undersøker bedrifter på nettet først. Å lage en hjemmeside selv kan være tidkrevende, og resultatet kan bli veldig variert. Det beste er å la en profesjonell gjøre dette. Roganett kan bistå deg om du ønsker.
Forfatter
Publisert av
Roganett
Logo
Bedøm denne artikkel
Sending
Leser vurdering 0 (0 stemmer)

Del innlegg
  • 2
  •  
  •  

Ingen Kommentarer

Skriv et svar

three × two =